Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016

Προτάσεις σοκ στον (αντ)εθνικό διάλογο!


Δίνουν βήμα σε φοιτητές που ζητούν κατάργηση Θρησκευτικών και διαγραφή της λέξης «Ελληνες» από το Σύνταγμα
Ρεπορτάζ
Εύη Πανταζοπούλου
Σάλο έχουν προκαλέσει οι προτάσεις της ομάδας Reform Education Now (REN), η οποία αποτελείται από έξι πρωτοετείς φοιτητές, ενώ (εύλογα) ερωτήματα δημιουργεί και η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να δώσει βήμα στα μέλη της προσκαλώντας τα να παρουσιάσουν τις θέσεις τους στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.
Η ομάδα REN θα συμμετάσχει στην πρώτη ουσιαστικά συνεδρίαση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Τα μέλη της REN, μεταξύ άλλων, προτείνουν την κατάργηση ή τη μετατροπή των ΤΕΙ σε επαγγελματικές σχολές, ανοιχτά σχολεία έως τις 9 το βράδυ αλλά και τα Σαββατοκύριακα και... αντικατάσταση της λέξης «Ελληνες» στο Σύνταγμα με την έκφραση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος».


Ποιοι είναι
Τα μέλη της ομάδας REN (Κλεάνθης Αβραμίδης, Παναγιώτης Αντωνίου, Κλεόβουλος Ιωάννου, Στέλιος Κασουρίδης, Αλέξανδρος Μπαρμπέρης και Ελενα Κροκίδη) «τα βάζουν» και με τη θρησκεία, προτείνοντας να αντικατασταθεί η «εθνική και θρησκευτική συνείδηση» από τη φράση «καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης».
Ζητούν, ακόμα, τη θέση των Θρησκευτικών να πάρει το μάθημα Ηθική και Φιλοσοφία, ενώ στο στόχαστρό τους μπαίνει και η πρωινή προσευχή, για την οποία δηλώνουν ότι «είναι αρμοδιότητα της κάθε σχολικής κοινότητας».
Σύμφωνα με την ομάδα REN, η συμμετοχή των σχολείων στις παρελάσεις θα πρέπει να πραγματοποιείται ύστερα από απόφαση της μαθητικής κοινότητας, ενώ τα σχολεία θα πρέπει να μένουν ανοιχτά καθημερινά έως τις 9 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα, «ώστε να εξυπηρετήσουν μαθητές, καθηγητές ή απλούς πολίτες, υπό την επίβλεψη σχολικού φύλακα».
Οσον αφορά τον τρόπο πρόσβασης στα πανεπιστήμια, η ομάδα προτείνει κάθε ίδρυμα να επιλέγει τη διαδικασία που θεωρεί προτιμότερη, όπως, για παράδειγμα, η βαθμολογική βάση, οι συντελεστές βαρύτητας, η συνέντευξη, το ερωτηματολόγιο, οι εισαγωγικές εξετάσεις, η ελεύθερη πρόσβαση κ.λπ. Αίσθηση προκαλεί η άποψη της σταδιακής κατάργησης του Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Τέλος, τα μέλη της ομάδας λαμβάνουν θέση και για το σύστημα διορισμών και προτείνουν ότι «για να μπορεί ένας εκπαιδευτικός να διδάξει στο ελληνικό σχολείο, θα πρέπει να ολοκληρώσει τουλάχιστον έναν κύκλο παιδαγωγικών σπουδών σε ειδικό μεταπτυχιακό επίπεδο, ως μοναδική οδό απόκτησης της άδειας διδασκαλίας». Κατά τους ίδιους, για την πλήρωση των διαθέσιμων θέσεων στα δημόσια σχολεία θα αξιολογούνται το σύνολο των σπουδών και η διδακτική εμπειρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: