Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016

21/1/16

Πως το "ξεπούλημα" του ΟΛΠ, έγινε σήμερα σημαντική συμφωνία


Του Χάρη Φλουδόπουλου
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Cosco απέκτησε το 64,5% του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά έναντι 814 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο λιμάνι είναι το τρίτο μεγαλύτερο της Τουρκίας (κατ' αναλογία στην Ελλάδα τρίτο λιμάνι είναι αυτό της Πάτρας). Σε όρους δραστηριότητας ο Πειραιάς έχει αυτή τη στιγμή διπλάσια δυναμικότητα, ενώ μετά τις επενδύσεις θα έχει τριπλάσιο έργο. Συγκεκριμένα το Kumport έχει δυναμικότητα 1,84 εκατ. teu ενώ ο Πειραιάς έχει 3,7 εκατ. teu με προοπτική να φτάσει τα 6,2 εκατ. teu.

Τώρα η πραγματικότητα είναι ότι στο Kumport δεν έχουμε παραχώρηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπως συμβαίνει με τον ΟΛΠ, αλλά αγορά υποδομών, γης κλπ. που δικαιολογεί έως ένα βαθμό το υπερτίμημα στο τουρκικό λιμάνι.  Όπως επίσης αλήθεια είναι ότι η τιμή που προσφέρεται για τονΟΛΠ αντανακλά και τη συνολικότερη υποτίμηση που έχουν υποστεί οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα πάγια, μετά την λαίλαπα του 2015 και την αναζωπύρωση της ελληνικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικές οι προχθεσινές αναφορές που έγιναν από την PWC, ότι οι εξαγορές και συγχωνεύσεις του 2015 επηρεάστηκαν σημαντικά από τον παράγοντα πολιτικό ρίσκο, που μαζί με το ρίσκο της αγοράς και το ρίσκο της δραστηριότητας, συνυπολογίζονται στις προσφορές των επενδυτών. Το 2015 το ρίσκο χώρας, εξαιτίας ακριβώς των αλλεπάλληλων εκλογικών αναμετρήσεων, των capital controls και των διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία είχε κορυφωθεί, με την PWC πάντως να επισημαίνει ότι για το 2016 δεν υπάρχει πλέον ρίσκο χώρας

Για τη συνέχεια Capital

Δεν υπάρχουν σχόλια: