Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016

4/4/16

Κυπριακό: Παράλυτο και περικυκλωμένο από θαλάσσης νέο κράτος

Υπό Άρη Πετάση
Στο τελευταίο μου άρθρο με θέμα διζωνική-οικονομία προσπάθησα να εξηγήσω πως μια παράλυτη κεντρική κυβέρνηση αποκλείει ενωμένη οικονομία και βιώσιμο κράτος. Σήμερα ασχολούμαι με την οικονομική και πολιτική σημασία των δύο συνιστώντων ακτογραμμών αρχίζοντας με την παράθεση των εξής στοιχείων: α.) συνολική έκταση Κύπρου: 9,252 τ.χιλ., β.) έκταση κατεχομένων: 3,515 τ.χιλ με εύρος 242 χιλ και βάθος 64 χιλ και με ακτογραμμή 396 χιλ ή 50.6% του συνόλου της ακτογραμμής ολόκληρης της Κύπρου, γ.) συνολική ακτογραμμή κυριάρχων βρετανικών βάσεων 46.5 χιλ ή 6% της συνολικής ακτογραμμής Κύπρου. Εάν αφαιρέσουμε την βρετανική ακτογραμμή το τούρκικο διζωνικό κράτος θα ελέγχει περίπου 54% και το ελληνικό 46% της ακτογραμμής.  Άλλοι μελετητές ανεβάζουν τα ποσοστά σε 60%-Τ/Κ και 40%-Ε/Κ. Πιστεύω πως το βρετανικό Hydrographic Office διαθέτει λεπτομερή στοιχεία.

    Η παράλυτη διζωνική κεντρική κυβέρνηση θα πυροδοτήσει φυγόκεντρες δυνάμεις που θα φέρουν το τούρκικο κράτος Κύπρου να ενσωματώνει οικονομία και ακτογραμμή με την Τουρκία, με το ελληνικό κράτος να παίρνει την πορεία προς μαρασμό/αφανισμό. Ας δούμε τι συμβαίνει σήμερα πριν ακόμα η Τουρκία πάρει επίσημο τίτλο της ακτογραμμής μας μέσω διζωνικής. Ως γνωστό, η Κύπρος διεκδικεί το μεγάλης οικονομικής σημασίας οικόπεδο 6-ΑΟΖ ενώ η Τουρκία (που ούτε καν υπόγραψε το δίκαιο της θάλασσας) επίσης το διεκδικεί. Λογικά, εάν οι Τ/Κ αντιπρόσωποι φερόντουσαν σαν Κύπριοι θα έπρεπε στην συγκεκριμένη διένεξη να σταθούν δίπλα από την Κύπρο. Αντί τούτου στηρίζουν την Τουρκία και εκβιάζουν συνάμα. Άξιον απορίας γιατί δεν προβάλλουμε επαρκώς το θέμα της ακτογραμμής που έχει τεράστια σημασία ασφάλειας και οικονομίας.  Σε ότι αφορά τα οικονομικά των ακτογραμμών δεν είναι τυχαίο που πέντε από τις έξης (με του Μόρφου επτά) πόλεις μας είναι παραθαλάσσιες και πως οι τρεις υποσχόμενοι τομείς της οικονομίας μας: ενέργεια (ΑΟΖ, υφαλοκρηπίδα, κτλ), τουρισμός και ναυτιλία στηρίζονται στην θάλασσα και την ακτογραμμή. Και η αλιεία επίσης απαιτεί θάλασσα. Ενώ καλούμε τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγραφούν στην Κύπρο θυμίζοντας τους πως, « σαν άνθρωποι της θάλασσας έχουμε ναυτιλία από τον 5ον αιώνα π.Χρ» τώρα ερχόμαστε μόνοι μας να παραδώσουμε την θάλασσα μας στην Τουρκία ταυτόχρονα αφαιρώντας, σε μεγάλο βαθμό, την θαλάσσια γειτονία μας με Συρία και Λίβανο. 
   Οι διζωνική προβλέπει πως τα δύο συνιστώντα κράτη θα «…δύναντε να έχουν εμπορικές…σχέσεις με τον έξω κόσμο». Εύλογα ρωτούμε: α.) τι θα γίνει με τον παραθαλάσσιο τουρισμό μας μόλις το τούρκικο κράτος Κύπρου ενσωματωθεί οικονομικά με την Τουρκία οικοδομώντας πάνω σε δωρεάν Ε/Κ γη; β.) με παράλυτη κεντρική κυβέρνηση τα λιμάνια/ορμίσκοι και οι μαρίνες που θα κατασκευάσουν οι Τούρκοι θα λειτουργούν και σαν τούρκικοι ναύσταθμοι όποτε χρειαστεί; γ.) ήδη οι Τούρκοι κρατούν τρεις παράλιες πόλεις μας: Αμμόχωστο, Κυρήνεια και Μόρφου.  Με τιτλοποιημένη την ακτογραμμή πόσους νέους παραθαλάσσιους οικισμούς και τουριστικά resorts θα δημιουργήσουν οι Τούρκοι και πόσους νέους έποικους θα χρειαστούν; 

   Κλείνω με την ασφάλεια:  Όπως υποδουλώνεις την Αίγυπτο με το να ελέγχεις το νερό του Νείλου έτσι υποδουλώνεις και την Κύπρο με το να ελέγχεις την θάλασσα της. Με την Βρετανία να ελέγχει τις νότιες θάλασσες μας από δύο κομβικά σημεία (Ακρωτήρι και Δεκέλεια), την Τουρκία να ελέγχει τις νοτιοανατολικές και βόρειες θάλασσες και με τον Ακάμας (δυτικές θάλασσες), μια ανάσα από τα Κόκκινα η Κύπρος μπαίνει σε κατάσταση περικύκλωσης--οкружение στα Ρωσικά και enveloping στα Αγγλικά για όσους επιθυμούν να ενδιατρίψουν επί του θέματος. Με διζωνική θα καταστούμε η μόνη φυλή στον κόσμο που θα υπογράψει εκουσίως την περικύκλωση της και που θα παραδώσει την θαλάσσια οικονομία της καθώς και την ασφάλεια της στον κατακτητής της. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: